Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,4 %37,6 %1 032 00095 %
Yle TV210,7 %8,7 %933 00086 %
Yle Teema3,3 %4,5 %742 00068 %
Yle Fem1,9 %2,4 %644 00059 %
Yle yhteensä58,2 %53,3 %1 043 00096 %
MTV317,4 %22,0 %966 00089 %
Sub1,5 %1,6 %620 00057 %
AVA1,6 %1,4 %507 00047 %
C More Total2,1 %1,3 %168 00015 %
MTV yhteensä22,6 %26,2 %990 00091 %
Nelonen6,2 %8,5 %881 00081 %
Jim1,6 %1,9 %554 00051 %
Liv1,4 %1,3 %575 00053 %
Hero0,5 %0,8 %310 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %64 0006 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,9 %925 00085 %
TV51,6 %1,4 %487 00045 %
Kutonen0,9 %0,8 %377 00035 %
Frii1,1 %1,1 %299 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0004 %
TLC0,0 %0,0 %17 0002 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,5 %603 00056 %
STAR Channel1,2 %1,0 %423 00039 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
Disney Finland1,4 %1,1 %321 00030 %
Music TV0,1 %0,0 %38 0004 %
Muut3,9 %3,1 %429 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 048 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.