Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 012 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,8 %38,3 %1 001 00095 %
Yle TV210,9 %9,4 %915 00087 %
Yle Teema3,0 %4,0 %719 00068 %
Yle Fem1,9 %2,6 %653 00062 %
Yle yhteensä58,6 %54,2 %1 008 00096 %
MTV318,5 %23,3 %936 00089 %
Sub2,1 %1,6 %611 00058 %
AVA1,4 %1,6 %490 00047 %
C More Total2,0 %1,3 %158 00015 %
MTV yhteensä24,0 %27,9 %960 00091 %
Nelonen5,2 %6,7 %824 00078 %
Jim1,6 %1,9 %514 00049 %
Liv1,3 %1,2 %548 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %75 0007 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %10,9 %873 00083 %
TV51,6 %1,4 %445 00042 %
Kutonen0,7 %0,7 %349 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0004 %
Discovery Networks Finland3,0 %2,7 %553 00053 %
FOX1,6 %1,3 %405 00039 %
Music TV0,0 %0,0 %47 0005 %
Muut3,8 %2,9 %370 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 012 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.