Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,8 %1 762 00075 %
Yle TV211,4 %9,4 %1 706 00072 %
Yle Teema2,7 %3,3 %1 159 00049 %
Yle Fem1,5 %1,9 %986 00042 %
Yle yhteensä43,5 %39,5 %1 956 00083 %
MTV315,5 %19,5 %1 837 00078 %
Sub4,5 %5,3 %1 446 00061 %
AVA1,4 %1,5 %940 00040 %
C More Total3,8 %3,0 %441 00019 %
MTV yhteensä25,1 %29,3 %1 969 00083 %
Nelonen7,7 %9,4 %1 685 00071 %
Jim3,5 %3,6 %1 221 00052 %
Liv1,6 %1,5 %1 109 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %224 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,9 %1 844 00078 %
TV53,8 %3,8 %1 184 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %980 00042 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %136 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,1 %1 461 00062 %
STAR Channel4,2 %3,4 %1 168 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %172 0007 %
Muut4,9 %3,6 %747 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.