Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 289 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,6 %1 831 00072 %
Yle TV211,9 %9,5 %1 826 00072 %
Yle Teema2,6 %3,2 %1 178 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 020 00040 %
Yle yhteensä43,4 %39,3 %2 089 00082 %
MTV315,4 %19,5 %1 934 00076 %
Sub4,4 %5,3 %1 492 00059 %
AVA1,3 %1,5 %960 00038 %
C More Total3,9 %3,1 %467 00018 %
MTV yhteensä25,0 %29,4 %2 085 00082 %
Nelonen7,7 %9,4 %1 765 00069 %
Jim3,4 %3,6 %1 254 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 138 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %234 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,9 %1 943 00076 %
TV53,8 %3,8 %1 218 00048 %
Kutonen2,3 %2,3 %1 006 00040 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %141 0006 %
Discovery Networks Finland7,3 %7,1 %1 513 00060 %
FOX4,5 %3,4 %1 242 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %177 0007 %
Muut5,1 %3,7 %785 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 289 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.