Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,6 %923 00069 %
Yle TV210,8 %8,4 %933 00070 %
Yle Teema1,7 %1,9 %502 00038 %
Yle Fem0,9 %1,2 %403 00030 %
Yle yhteensä25,3 %22,1 %1 109 00083 %
MTV317,5 %21,4 %1 056 00079 %
Sub7,0 %7,9 %841 00063 %
AVA3,3 %3,7 %601 00045 %
C More Total3,6 %2,7 %205 00015 %
MTV yhteensä31,4 %35,9 %1 144 00085 %
Nelonen11,1 %13,0 %975 00073 %
Jim5,3 %5,1 %726 00054 %
Liv4,1 %3,9 %711 00053 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %93 0007 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %24,5 %1 090 00081 %
TV55,7 %5,5 %699 00052 %
Kutonen3,0 %2,8 %551 00041 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %47 0004 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,7 %860 00064 %
STAR Channel5,7 %4,6 %676 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %128 00010 %
Muut3,9 %2,9 %327 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 232 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.