Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 707 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,3 %681 00092 %
Yle TV210,8 %9,2 %636 00086 %
Yle Teema3,2 %3,8 %503 00068 %
Yle Fem1,7 %2,1 %423 00057 %
Yle yhteensä45,4 %41,4 %699 00094 %
MTV315,4 %19,3 %658 00089 %
Sub3,7 %4,5 %517 00070 %
AVA1,4 %1,5 %376 00051 %
C More Total3,5 %2,9 %173 00023 %
MTV yhteensä24,1 %28,2 %676 00091 %
Nelonen7,7 %9,3 %611 00082 %
Jim3,1 %3,3 %446 00060 %
Liv1,4 %1,3 %428 00058 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %99 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,5 %645 00087 %
TV53,9 %3,7 %452 00061 %
Kutonen2,6 %2,4 %378 00051 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %56 0008 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %533 00072 %
STAR Channel3,9 %3,2 %440 00059 %
Music TV0,1 %0,0 %47 0006 %
Muut4,6 %3,3 %289 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %707 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.