Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 371 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,2 %1 759 00074 %
Yle TV213,6 %11,7 %1 738 00073 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 133 00048 %
Yle Fem1,7 %2,1 %972 00041 %
Yle yhteensä45,3 %41,3 %1 980 00084 %
MTV314,2 %18,1 %1 799 00076 %
Sub3,9 %4,4 %1 405 00059 %
AVA1,3 %1,3 %881 00037 %
C More Total3,3 %2,4 %409 00017 %
MTV yhteensä22,6 %26,2 %1 951 00082 %
Nelonen9,2 %11,6 %1 732 00073 %
Jim3,1 %3,3 %1 210 00051 %
Liv1,6 %1,5 %1 079 00046 %
Hero1,1 %1,4 %739 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %212 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,8 %1 871 00079 %
TV53,3 %3,4 %1 179 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %954 00040 %
Frii0,9 %0,9 %569 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %141 0006 %
TLC0,0 %0,0 %38 0002 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %1 445 00061 %
STAR Channel3,4 %2,7 %1 132 00048 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %129 0005 %
Disney Finland3,8 %3,0 %863 00036 %
Music TV0,3 %0,2 %153 0006 %
Muut5,1 %3,8 %841 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 143 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.