Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %25,9 %1 873 00076 %
Yle TV210,4 %8,8 %1 791 00072 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 119 00045 %
Yle Fem1,6 %2,0 %992 00040 %
Yle yhteensä44,7 %40,0 %2 114 00086 %
MTV318,6 %23,0 %1 946 00079 %
Sub3,0 %3,2 %1 304 00053 %
AVA2,9 %2,7 %1 081 00044 %
C More Total1,5 %1,0 %284 00011 %
MTV yhteensä26,1 %29,9 %2 083 00084 %
Nelonen9,8 %12,4 %1 797 00073 %
Jim2,7 %2,8 %1 127 00046 %
Liv3,4 %2,9 %1 262 00051 %
Hero1,0 %1,2 %642 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %111 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %19,6 %1 968 00080 %
TV52,8 %2,8 %1 071 00043 %
Kutonen1,1 %1,0 %747 00030 %
Frii1,9 %1,7 %606 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %90 0004 %
TLC0,1 %0,1 %39 0002 %
Discovery Networks Finland6,2 %5,7 %1 351 00055 %
FOX2,3 %1,9 %974 00039 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %63 0003 %
Disney Finland2,4 %2,0 %734 00030 %
Music TV0,3 %0,2 %120 0005 %
Muut3,3 %2,6 %684 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 272 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.