Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-52/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,1 %3 632 00075 %
Yle TV212,0 %10,2 %3 529 00073 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 252 00047 %
Yle Fem1,7 %2,0 %1 964 00041 %
Yle yhteensä45,0 %40,6 %4 094 00085 %
MTV316,4 %20,6 %3 745 00077 %
Sub3,4 %3,8 %2 709 00056 %
AVA2,1 %2,1 %1 962 00041 %
C More Total2,4 %1,7 %693 00014 %
MTV yhteensä24,4 %28,1 %4 034 00083 %
Nelonen9,5 %12,0 %3 529 00073 %
Jim2,9 %3,0 %2 337 00048 %
Liv2,5 %2,2 %2 341 00048 %
Hero1,1 %1,3 %1 381 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %324 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,2 %3 840 00079 %
TV53,1 %3,1 %2 250 00046 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 701 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 174 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %232 0005 %
TLC0,1 %0,0 %77 0002 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 797 00058 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 106 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %192 0004 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 597 00033 %
Music TV0,3 %0,2 %274 0006 %
Muut4,2 %3,2 %1 525 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.