Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 723 000
KanavaÅr 2018År 2017
Yle TV156 %59 %
Yle TV233 %35 %
Yle Teema13 %15 %
Yle Fem9 %12 %
Yle Totalt64 %67 %
MTV351 %53 %
Sub18 %19 %
AVA15 %16 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt58 %60 %
Nelonen34 %36 %
Jim14 %16 %
Liv19 %21 %
Hero11 %11 %
Nelonen betalkanaler1 %1 %
Nelonen Media totalt47 %50 %
TV518 %17 %
Kutonen11 %11 %
Frii12 %12 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC9 %8 %
Discovery Networks Finland32 %31 %
FOX11 %15 %
National Geographic Channel11 %10 %
Fox Networks Group18 %20 %
Music TV1 %1 %
Övriga10 %12 %
Totalt77 %79 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1100 hushåll (ca 2300 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.