Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 665 000
KanavaÅr 2018År 2017
Yle TV123 %26 %
Yle TV225 %26 %
Yle Teema5 %5 %
Yle Fem4 %4 %
Yle Totalt39 %42 %
MTV334 %37 %
Sub16 %16 %
AVA10 %12 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt45 %47 %
Nelonen26 %30 %
Jim11 %14 %
Liv13 %15 %
Hero6 %6 %
Nelonen betalkanaler1 %1 %
Nelonen Media totalt38 %42 %
TV512 %12 %
Kutonen7 %7 %
Frii6 %6 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC7 %6 %
Discovery Networks Finland23 %23 %
FOX11 %11 %
National Geographic Channel7 %6 %
Fox Networks Group16 %16 %
Music TV2 %2 %
Övriga8 %8 %
Totalt65 %67 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1100 hushåll (ca 2300 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.