Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 659 000
KanavaÅr 2017År 2016
Yle TV126 %29 %
Yle TV226 %29 %
Yle Teema5 %8 %
Yle Fem4 %7 %
Yle Totalt42 %46 %
MTV337 %37 %
Sub16 %17 %
AVA12 %14 %
C More Total3 %4 %
MTV totalt47 %49 %
Nelonen30 %30 %
Jim14 %15 %
Liv15 %17 %
Hero6 %7 %
Nelonen betalkanaler1 %2 %
Nelonen Media totalt42 %43 %
TV512 %14 %
Kutonen7 %8 %
Frii6 %7 %
The Discovery Channel1 %2 %
TLC6 %0 %
Warner Bros. Discovery23 %23 %
STAR Channel11 %13 %
National Geographic Channel6 %1 %
Disney Finland16 %14 %
Music TV2 %3 %
Övriga8 %8 %
Totalt67 %69 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.