Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 25–44 år
Befolkning: 697 000
KanavaÅr 2017År 2016
Yle TV127 %30 %
Yle TV227 %32 %
Yle Teema6 %9 %
Yle Fem4 %7 %
Yle Totalt41 %47 %
MTV334 %37 %
Sub18 %20 %
AVA8 %9 %
C More Total3 %5 %
MTV totalt44 %48 %
Nelonen29 %31 %
Jim16 %18 %
Liv10 %12 %
Hero7 %7 %
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt40 %43 %
TV514 %16 %
Kutonen12 %13 %
Frii4 %4 %
The Discovery Channel2 %2 %
TLC4 %0 %
Warner Bros. Discovery25 %27 %
STAR Channel14 %17 %
National Geographic Channel9 %2 %
Disney Finland20 %18 %
Music TV3 %3 %
Övriga11 %12 %
Totalt66 %70 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.