Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 655 000
KanavaÅr 2016År 2015
Yle TV129 %31 %
Yle TV229 %29 %
Yle Teema8 %9 %
Yle Fem7 %7 %
Yle Totalt46 %46 %
MTV337 %42 %
Sub17 %21 %
AVA14 %16 %
C More Total4 %5 %
MTV totalt49 %54 %
Nelonen30 %30 %
Jim15 %17 %
Liv17 %19 %
Hero7 %-
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt43 %44 %
TV514 %16 %
Kutonen8 %10 %
Frii7 %-
The Discovery Channel2 %1 %
TLC0 %-
Warner Bros. Discovery23 %25 %
STAR Channel13 %15 %
National Geographic Channel1 %-
Disney Finland14 %-
Music TV3 %3 %
Övriga8 %7 %
Totalt69 %69 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.