Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 740 000
KanavaÅr 2016År 2015
Yle TV163 %63 %
Yle TV239 %40 %
Yle Teema19 %20 %
Yle Fem17 %17 %
Yle Totalt71 %72 %
MTV356 %58 %
Sub21 %23 %
AVA18 %20 %
C More Total5 %6 %
MTV totalt64 %65 %
Nelonen40 %38 %
Jim18 %19 %
Liv21 %21 %
Hero10 %-
Nelonen betalkanaler2 %2 %
Nelonen Media totalt52 %51 %
TV519 %19 %
Kutonen12 %12 %
Frii11 %-
The Discovery Channel2 %1 %
TLC1 %-
Discovery Networks Finland30 %28 %
FOX16 %16 %
National Geographic Channel1 %-
Disney Finland17 %-
Music TV1 %1 %
Övriga12 %11 %
Totalt81 %82 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.