Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %36,9 %1 234 00096 %
Yle TV214,0 %8,2 %1 144 00089 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,3 %963 00075 %
Yle yhteensä54,2 %48,4 %1 247 00097 %
MTV318,7 %24,2 %1 195 00093 %
Sub2,8 %3,1 %794 00062 %
AVA2,1 %2,2 %673 00052 %
C More Total0,9 %1,0 %217 00017 %
MTV yhteensä24,5 %30,5 %1 211 00094 %
Nelonen4,7 %6,3 %1 035 00080 %
Jim1,9 %1,4 %664 00052 %
Liv1,5 %1,6 %694 00054 %
Hero0,6 %1,0 %450 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,3 %1 113 00086 %
TV52,8 %2,7 %785 00061 %
Kutonen1,3 %1,0 %542 00042 %
Frii1,3 %1,1 %472 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC1,6 %1,7 %441 00034 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,6 %921 00072 %
STAR Channel0,8 %0,8 %404 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %509 00040 %
Disney Finland3,0 %2,2 %643 00050 %
Muut2,6 %2,7 %397 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.