Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 575 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,1 %16,1 %387 00056 %
Yle TV214,1 %7,7 %361 00052 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %154 00022 %
Yle yhteensä28,8 %25,2 %478 00069 %
MTV321,1 %26,0 %382 00055 %
Sub5,0 %4,6 %249 00036 %
AVA2,0 %2,1 %168 00024 %
C More Total1,2 %1,2 %58 0008 %
MTV yhteensä29,3 %34,0 %461 00067 %
Nelonen7,6 %10,0 %337 00049 %
Jim2,8 %2,6 %179 00026 %
Liv2,6 %2,7 %193 00028 %
Hero1,0 %1,3 %97 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,5 %423 00061 %
TV55,5 %5,6 %246 00036 %
Kutonen2,2 %2,2 %129 00019 %
Frii3,7 %2,6 %102 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %12 0002 %
TLC5,1 %4,1 %147 00021 %
Warner Bros. Discovery16,9 %14,8 %349 00051 %
STAR Channel5,7 %5,5 %160 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %107 00015 %
Disney Finland7,1 %6,7 %217 00031 %
Muut4,4 %3,8 %162 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %575 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.