Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 646 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %25,7 %573 00083 %
Yle TV212,4 %8,2 %539 00078 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %384 00056 %
Yle yhteensä41,2 %36,3 %611 00089 %
MTV315,5 %20,3 %565 00082 %
Sub5,3 %6,2 %436 00063 %
AVA1,9 %2,2 %294 00043 %
C More Total1,3 %1,4 %143 00021 %
MTV yhteensä24,1 %30,1 %597 00087 %
Nelonen5,4 %7,6 %488 00071 %
Jim2,4 %2,1 %350 00051 %
Liv1,2 %1,4 %303 00044 %
Hero0,7 %1,2 %229 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,2 %538 00078 %
TV56,2 %6,2 %437 00064 %
Kutonen3,9 %3,3 %358 00052 %
Frii1,9 %1,5 %240 00035 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %28 0004 %
TLC0,7 %0,6 %194 00028 %
Warner Bros. Discovery13,8 %12,5 %506 00074 %
STAR Channel2,7 %3,1 %269 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %299 00043 %
Disney Finland6,5 %5,4 %393 00057 %
Muut5,3 %4,3 %235 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %646 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.