Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-4/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 551 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %30,0 %3 576 00066 %
Yle TV213,9 %7,9 %3 362 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %2 205 00041 %
Yle yhteensä46,4 %40,6 %4 074 00076 %
MTV318,1 %23,3 %3 483 00065 %
Sub3,9 %4,1 %2 374 00044 %
AVA2,1 %2,3 %1 643 00030 %
C More Total1,3 %1,4 %720 00013 %
MTV yhteensä25,4 %31,1 %3 844 00071 %
Nelonen5,8 %7,6 %3 049 00057 %
Jim2,2 %1,8 %1 802 00033 %
Liv1,6 %1,8 %1 819 00034 %
Hero0,7 %1,1 %1 127 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,3 %3 482 00065 %
TV54,4 %4,3 %2 337 00043 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 550 00029 %
Frii1,9 %1,6 %1 166 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 180 00022 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,8 %2 906 00054 %
STAR Channel2,1 %2,3 %1 338 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 322 00025 %
Disney Finland4,4 %3,8 %1 958 00036 %
Muut3,6 %3,5 %1 373 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 551 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.