Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 046 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %29,5 %3 175 00059 %
Yle TV213,1 %8,0 %2 949 00055 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 877 00035 %
Yle yhteensä45,2 %40,0 %3 604 00067 %
MTV319,0 %23,6 %3 158 00059 %
Sub3,9 %4,2 %2 092 00039 %
AVA2,3 %2,5 %1 473 00027 %
C More Total1,6 %1,5 %754 00014 %
MTV yhteensä26,8 %31,8 %3 460 00064 %
Nelonen6,3 %8,5 %2 720 00050 %
Jim2,1 %1,8 %1 551 00029 %
Liv1,6 %1,7 %1 552 00029 %
Hero0,7 %1,0 %944 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,0 %3 086 00057 %
TV53,8 %3,7 %1 977 00037 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 359 00025 %
Frii2,0 %1,6 %1 027 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 021 00019 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,2 %2 503 00046 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 184 00022 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 171 00022 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 739 00032 %
Muut3,8 %3,5 %1 344 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 046 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.