Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 942 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %29,1 %1 506 00057 %
Yle TV213,8 %8,6 %1 426 00054 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %897 00034 %
Yle yhteensä45,3 %40,1 %1 715 00064 %
MTV316,4 %21,2 %1 507 00057 %
Sub5,1 %5,5 %1 085 00041 %
AVA1,9 %2,1 %672 00025 %
C More Total2,0 %2,2 %420 00016 %
MTV yhteensä25,4 %31,0 %1 657 00062 %
Nelonen5,7 %7,8 %1 298 00049 %
Jim2,3 %2,0 %806 00030 %
Liv1,2 %1,4 %717 00027 %
Hero0,7 %1,0 %475 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,3 %1 476 00055 %
TV54,3 %4,5 %1 013 00038 %
Kutonen2,9 %2,4 %784 00029 %
Frii1,6 %1,2 %497 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %34 0001 %
TLC0,8 %0,7 %442 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,3 %1 237 00046 %
STAR Channel2,5 %2,5 %636 00024 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %659 00025 %
Disney Finland5,7 %4,5 %924 00035 %
Muut4,6 %4,4 %721 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 942 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.