Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 758 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %29,6 %3 030 00060 %
Yle TV212,4 %7,9 %2 725 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %1 804 00036 %
Yle yhteensä45,0 %40,1 %3 348 00067 %
MTV319,2 %23,6 %3 006 00060 %
Sub3,9 %4,2 %1 995 00040 %
AVA2,3 %2,5 %1 444 00029 %
C More Total1,6 %1,5 %717 00014 %
MTV yhteensä27,0 %31,8 %3 266 00065 %
Nelonen6,2 %8,5 %2 577 00051 %
Jim2,1 %1,8 %1 516 00030 %
Liv1,6 %1,7 %1 514 00030 %
Hero0,7 %1,0 %932 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,0 %2 922 00058 %
TV53,8 %3,6 %1 909 00038 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 331 00027 %
Frii2,1 %1,7 %1 014 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0001 %
TLC1,9 %1,8 %998 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %2 409 00048 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 138 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 150 00023 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 681 00034 %
Muut3,8 %3,5 %1 264 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 758 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.