Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 51 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,8 %20,4 %236 00026 %
Yle TV213,2 %5,6 %188 00020 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,9 %61 0007 %
Yle yhteensä33,1 %26,9 %320 00035 %
MTV318,0 %23,2 %238 00026 %
Sub5,7 %4,9 %122 00013 %
AVA2,0 %2,5 %61 0007 %
C More Total4,3 %5,4 %49 0005 %
MTV yhteensä29,9 %35,8 %306 00033 %
Nelonen11,2 %13,2 %196 00021 %
Jim2,4 %2,4 %72 0008 %
Liv1,5 %1,6 %69 0007 %
Hero0,4 %0,6 %27 0003 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,8 %243 00026 %
TV56,5 %6,6 %108 00012 %
Kutonen1,8 %1,5 %63 0007 %
Frii1,2 %1,1 %26 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC1,1 %0,9 %40 0004 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,2 %170 00018 %
STAR Channel5,4 %5,8 %81 0009 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %38 0004 %
Disney Finland7,4 %7,4 %100 00011 %
Muut6,5 %6,4 %104 00011 %
Yhteensä100,0 %100,0 %468 00051 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.