Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 797 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %29,3 %1 436 00058 %
Yle TV213,2 %8,6 %1 313 00053 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %862 00035 %
Yle yhteensä45,1 %40,2 %1 588 00064 %
MTV316,5 %21,2 %1 430 00058 %
Sub5,1 %5,5 %1 029 00042 %
AVA1,9 %2,1 %655 00027 %
C More Total2,0 %2,2 %398 00016 %
MTV yhteensä25,5 %31,0 %1 552 00063 %
Nelonen5,6 %7,8 %1 222 00049 %
Jim2,3 %2,0 %787 00032 %
Liv1,2 %1,4 %697 00028 %
Hero0,7 %1,0 %467 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,2 %1 391 00056 %
TV54,3 %4,4 %976 00039 %
Kutonen3,0 %2,4 %770 00031 %
Frii1,6 %1,2 %492 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %34 0001 %
TLC0,8 %0,7 %431 00017 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,2 %1 187 00048 %
STAR Channel2,5 %2,5 %609 00025 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %647 00026 %
Disney Finland5,8 %4,5 %890 00036 %
Muut4,7 %4,4 %683 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 797 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.