Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 1-9/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 028 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,0 %17,7 %679 00047 %
Yle TV212,8 %7,4 %625 00044 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,4 %250 00017 %
Yle yhteensä29,2 %26,5 %839 00059 %
MTV321,1 %24,8 %706 00049 %
Sub6,0 %5,4 %440 00031 %
AVA1,7 %1,7 %255 00018 %
C More Total2,3 %2,4 %149 00010 %
MTV yhteensä31,1 %34,3 %822 00057 %
Nelonen7,9 %10,6 %587 00041 %
Jim2,8 %2,7 %305 00021 %
Liv2,1 %2,2 %290 00020 %
Hero0,8 %1,1 %159 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,6 %726 00051 %
TV55,6 %5,7 %425 00030 %
Kutonen3,0 %2,7 %267 00019 %
Frii2,6 %1,9 %162 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC3,2 %2,7 %204 00014 %
Warner Bros. Discovery14,6 %13,2 %590 00041 %
STAR Channel5,6 %4,8 %291 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %197 00014 %
Disney Finland7,5 %6,3 %386 00027 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,2 %4,9 %328 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 028 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.