Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,9 %1 643 00068 %
Yle TV27,4 %6,0 %1 501 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %1 130 00047 %
Yle yhteensä38,5 %33,5 %1 818 00075 %
MTV317,1 %22,4 %1 730 00072 %
Sub3,9 %4,1 %1 220 00051 %
AVA1,8 %1,8 %888 00037 %
C More Total2,4 %2,1 %388 00016 %
MTV yhteensä25,1 %30,4 %1 873 00078 %
Nelonen9,3 %12,8 %1 563 00065 %
Jim3,8 %3,5 %1 073 00044 %
Liv1,3 %1,5 %887 00037 %
Hero1,1 %1,4 %685 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %19,2 %1 732 00072 %
TV52,7 %2,6 %1 069 00044 %
Kutonen3,8 %3,2 %979 00041 %
Frii1,2 %1,2 %611 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %68 0003 %
TLC1,0 %0,7 %580 00024 %
Discovery Networks Finland9,3 %8,2 %1 404 00058 %
FOX3,1 %2,3 %855 00035 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %845 00035 %
Fox Networks Group6,8 %4,6 %1 158 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %231 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %528 00022 %
Muut4,4 %4,1 %665 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 104 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.