Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 390 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,5 %1 847 00069 %
Yle TV26,7 %4,9 %1 650 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %1 169 00044 %
Yle yhteensä39,0 %31,9 %2 094 00078 %
MTV322,7 %28,9 %2 018 00075 %
Sub2,9 %2,7 %1 173 00044 %
AVA2,6 %2,3 %1 051 00039 %
C More Total0,8 %0,5 %280 00010 %
MTV yhteensä28,9 %34,4 %2 145 00080 %
Nelonen11,8 %16,2 %1 782 00067 %
Jim2,1 %2,0 %958 00036 %
Liv2,4 %2,4 %1 052 00039 %
Hero0,7 %0,8 %557 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,4 %1 962 00073 %
TV52,3 %1,9 %1 049 00039 %
Kutonen1,3 %1,1 %740 00028 %
Frii1,7 %1,7 %620 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC2,5 %1,8 %717 00027 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,7 %1 465 00055 %
STAR Channel1,7 %1,5 %719 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %627 00023 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 009 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %177 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %493 00018 %
Muut2,5 %2,0 %539 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 390 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.