Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 45-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %10,3 %810 00058 %
Yle TV29,2 %5,5 %760 00054 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %375 00027 %
Yle yhteensä23,0 %17,2 %1 002 00072 %
MTV317,9 %22,3 %941 00067 %
Sub5,0 %4,6 %651 00047 %
AVA2,4 %2,4 %404 00029 %
C More Total2,1 %1,9 %173 00012 %
MTV yhteensä27,3 %31,1 %1 072 00077 %
Nelonen17,5 %24,0 %935 00067 %
Jim3,6 %3,4 %503 00036 %
Liv2,9 %2,7 %476 00034 %
Hero0,9 %1,0 %255 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %31,1 %1 045 00075 %
TV54,0 %4,1 %538 00039 %
Kutonen3,3 %3,1 %429 00031 %
Frii1,2 %0,8 %217 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC2,1 %1,6 %285 00020 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,8 %771 00055 %
STAR Channel4,8 %3,6 %413 00030 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %304 00022 %
Disney Finland7,6 %5,2 %549 00039 %
Paramount Network0,7 %0,7 %132 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %105 0008 %
Muut6,0 %5,8 %399 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.