Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 45-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %33,2 %1 164 00097 %
Yle TV29,5 %5,8 %1 038 00087 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,1 %951 00079 %
Yle yhteensä51,8 %43,1 %1 170 00098 %
MTV320,1 %27,4 %1 112 00093 %
Sub1,5 %1,7 %706 00059 %
AVA1,6 %1,3 %623 00052 %
C More Total1,2 %0,9 %191 00016 %
MTV yhteensä24,4 %31,3 %1 128 00094 %
Nelonen5,9 %8,6 %935 00078 %
Jim1,6 %1,4 %673 00056 %
Liv1,1 %1,0 %620 00052 %
Hero0,8 %1,0 %487 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,1 %1 016 00085 %
TV52,0 %2,2 %721 00060 %
Kutonen1,7 %1,5 %543 00045 %
Frii1,6 %1,9 %450 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC1,7 %1,3 %439 00037 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %857 00072 %
STAR Channel1,3 %1,3 %469 00039 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %536 00045 %
Disney Finland3,9 %3,0 %685 00057 %
Paramount Network0,1 %0,1 %109 0009 %
AlfaTV1,1 %1,6 %573 00048 %
Muut2,0 %1,9 %309 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 178 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.