Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 45-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,3 %1 747 00067 %
Yle TV210,0 %6,6 %1 643 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 177 00045 %
Yle yhteensä40,3 %34,1 %1 974 00076 %
MTV315,7 %20,8 %1 806 00069 %
Sub3,6 %3,7 %1 310 00050 %
AVA1,5 %1,4 %874 00034 %
C More Total2,5 %2,1 %448 00017 %
MTV yhteensä23,3 %28,1 %1 999 00077 %
Nelonen8,9 %12,7 %1 689 00065 %
Jim3,0 %2,6 %1 119 00043 %
Liv1,2 %1,3 %923 00035 %
Hero1,2 %1,5 %734 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,1 %1 863 00072 %
TV53,4 %3,9 %1 223 00047 %
Kutonen3,6 %3,3 %1 042 00040 %
Frii1,4 %1,4 %662 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %61 0002 %
TLC0,9 %0,8 %577 00022 %
Discovery Networks Finland10,0 %9,9 %1 533 00059 %
FOX3,1 %2,6 %880 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %871 00034 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 206 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %261 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %551 00021 %
Muut5,1 %4,9 %753 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 278 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.