Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 45-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,8 %1 244 00089 %
Yle TV27,8 %5,9 %1 086 00077 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %895 00064 %
Yle yhteensä37,8 %32,8 %1 296 00092 %
MTV317,7 %23,1 %1 232 00088 %
Sub3,4 %3,5 %854 00061 %
AVA2,3 %2,0 %716 00051 %
C More Total1,6 %1,2 %230 00016 %
MTV yhteensä25,0 %29,7 %1 288 00092 %
Nelonen10,3 %14,1 %1 097 00078 %
Jim2,8 %2,3 %740 00053 %
Liv1,9 %1,7 %689 00049 %
Hero1,4 %1,7 %571 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,8 %1 209 00086 %
TV53,8 %4,0 %861 00061 %
Kutonen3,0 %2,7 %700 00050 %
Frii1,9 %1,9 %551 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0003 %
TLC1,6 %1,2 %450 00032 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,2 %1 058 00075 %
STAR Channel2,3 %1,9 %533 00038 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %591 00042 %
Disney Finland5,0 %3,8 %771 00055 %
Paramount Network0,3 %0,2 %157 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %380 00027 %
Muut4,8 %3,7 %405 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 357 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.