Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %27,2 %3 431 00070 %
Yle TV211,3 %9,1 %3 325 00068 %
Yle Teema1,8 %1,2 %1 742 00036 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 620 00033 %
Yle yhteensä44,7 %38,7 %3 886 00080 %
MTV315,9 %21,7 %3 501 00072 %
Sub3,9 %4,2 %2 481 00051 %
AVA2,2 %2,2 %1 876 00038 %
C More Total0,9 %0,7 %423 0009 %
MTV yhteensä22,8 %28,7 %3 834 00079 %
Nelonen5,9 %6,9 %3 117 00064 %
Jim3,1 %3,0 %2 167 00044 %
Liv1,8 %1,8 %1 872 00038 %
Hero2,2 %2,7 %1 703 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,4 %3 520 00072 %
TV53,6 %4,2 %2 405 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 633 00033 %
Frii1,9 %2,0 %1 449 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %137 0003 %
TLC1,1 %1,2 %1 275 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %10,0 %2 986 00061 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 714 00035 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 519 00031 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 214 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %234 0005 %
Muut4,6 %4,1 %1 862 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 309 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.