Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %11,5 %783 00057 %
Yle TV211,8 %9,0 %819 00060 %
Yle Teema0,8 %0,6 %286 00021 %
Yle Fem0,9 %0,9 %278 00020 %
Yle yhteensä26,2 %22,0 %998 00073 %
MTV316,0 %20,2 %913 00067 %
Sub7,8 %8,6 %659 00048 %
AVA2,8 %2,8 %455 00033 %
C More Total1,4 %0,8 %132 00010 %
MTV yhteensä28,0 %32,4 %1 050 00077 %
Nelonen7,8 %9,1 %786 00057 %
Jim4,2 %3,9 %543 00040 %
Liv2,5 %2,2 %426 00031 %
Hero2,0 %2,4 %411 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %17,6 %916 00067 %
TV55,2 %6,1 %612 00045 %
Kutonen3,9 %3,7 %406 00030 %
Frii1,9 %1,6 %312 00023 %
The Discovery Channel0,7 %0,9 %57 0004 %
TLC1,6 %1,9 %309 00023 %
Warner Bros. Discovery13,7 %14,4 %801 00058 %
STAR Channel4,8 %4,3 %482 00035 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %365 00027 %
Disney Finland8,6 %7,2 %603 00044 %
Music TV0,9 %0,4 %115 0008 %
Muut6,2 %6,0 %453 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 191 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.