Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %12,7 %839 00061 %
Yle TV217,6 %10,5 %938 00069 %
Yle Teema1,6 %1,3 %395 00029 %
Yle Fem0,8 %0,9 %358 00026 %
Yle yhteensä31,5 %25,3 %1 040 00076 %
MTV310,8 %14,5 %926 00068 %
Sub8,1 %9,9 %758 00055 %
AVA2,4 %2,4 %480 00035 %
C More Total1,8 %1,4 %150 00011 %
MTV yhteensä23,0 %28,1 %1 036 00076 %
Nelonen9,5 %11,6 %864 00063 %
Jim3,9 %4,0 %580 00042 %
Liv2,3 %1,9 %483 00035 %
Hero1,3 %1,6 %425 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,2 %986 00072 %
TV56,2 %7,5 %655 00048 %
Kutonen3,4 %3,3 %484 00035 %
Frii1,5 %1,6 %331 00024 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %64 0005 %
TLC1,4 %1,5 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery13,5 %14,5 %847 00062 %
STAR Channel4,3 %3,3 %561 00041 %
National Geographic Channel4,1 %3,8 %421 00031 %
Disney Finland8,4 %7,1 %677 00049 %
Music TV0,6 %0,3 %154 00011 %
Muut6,0 %5,5 %513 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.