Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %26,4 %1 841 00071 %
Yle TV217,1 %10,2 %1 868 00072 %
Yle Teema2,3 %2,2 %1 132 00044 %
Yle Fem1,0 %1,1 %962 00037 %
Yle yhteensä45,7 %39,9 %2 065 00080 %
MTV311,2 %16,4 %1 852 00072 %
Sub5,5 %6,4 %1 539 00060 %
AVA1,5 %1,5 %1 019 00039 %
C More Total1,4 %1,3 %307 00012 %
MTV yhteensä19,6 %25,5 %2 023 00078 %
Nelonen6,2 %7,2 %1 698 00066 %
Jim3,1 %2,7 %1 222 00047 %
Liv1,3 %1,1 %1 016 00039 %
Hero1,3 %2,0 %864 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,9 %1 873 00073 %
TV53,4 %3,9 %1 297 00050 %
Kutonen3,0 %2,9 %1 092 00042 %
Frii1,7 %2,2 %815 00032 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %84 0003 %
TLC0,6 %0,6 %694 00027 %
Warner Bros. Discovery9,4 %10,2 %1 610 00062 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 116 00043 %
National Geographic Channel4,9 %3,9 %1 009 00039 %
Disney Finland7,5 %5,9 %1 361 00053 %
Music TV0,4 %0,2 %177 0007 %
Muut5,4 %5,5 %1 150 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.