Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %26,6 %1 746 00073 %
Yle TV216,3 %10,1 %1 739 00073 %
Yle Teema2,4 %2,2 %1 120 00047 %
Yle Fem1,0 %1,1 %926 00039 %
Yle yhteensä45,6 %40,0 %1 927 00080 %
MTV311,4 %16,5 %1 749 00073 %
Sub5,4 %6,3 %1 449 00061 %
AVA1,5 %1,4 %992 00041 %
C More Total1,3 %1,2 %265 00011 %
MTV yhteensä19,6 %25,5 %1 895 00079 %
Nelonen6,0 %7,0 %1 577 00066 %
Jim3,2 %2,7 %1 178 00049 %
Liv1,3 %1,1 %981 00041 %
Hero1,3 %2,0 %859 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %12,8 %1 749 00073 %
TV53,4 %4,0 %1 248 00052 %
Kutonen3,1 %2,9 %1 039 00043 %
Frii1,8 %2,3 %807 00034 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %72 0003 %
TLC0,6 %0,6 %678 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %10,3 %1 524 00064 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 040 00043 %
National Geographic Channel5,0 %4,0 %973 00041 %
Disney Finland7,6 %5,9 %1 279 00053 %
Music TV0,4 %0,2 %175 0007 %
Muut5,4 %5,4 %1 079 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 073 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.