Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %22,7 %1 710 00071 %
Yle TV223,2 %23,3 %1 784 00074 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,1 %1 277 00053 %
Yle yhteensä52,4 %49,1 %1 972 00082 %
MTV39,9 %14,3 %1 617 00067 %
Sub3,7 %5,1 %1 374 00057 %
AVA1,2 %1,1 %903 00037 %
C More Total0,8 %0,9 %272 00011 %
MTV yhteensä15,7 %21,4 %1 778 00074 %
Nelonen5,5 %6,2 %1 534 00064 %
Jim2,9 %2,4 %1 191 00049 %
Liv1,5 %1,5 %1 010 00042 %
Hero1,4 %1,8 %860 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %11,9 %1 762 00073 %
TV53,0 %3,0 %1 168 00048 %
Kutonen2,8 %2,5 %1 085 00045 %
Frii1,3 %1,0 %802 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %86 0004 %
TLC1,2 %1,2 %651 00027 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %1 471 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %990 00041 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %941 00039 %
Disney Finland7,0 %4,8 %1 235 00051 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,9 %596 00025 %
Muut4,0 %3,7 %611 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.