Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,9 %3 558 00072 %
Yle TV220,4 %18,9 %3 562 00072 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,2 %2 594 00053 %
Yle yhteensä51,7 %46,9 %4 053 00082 %
MTV311,5 %16,3 %3 417 00070 %
Sub3,4 %4,4 %2 763 00056 %
AVA1,7 %1,5 %1 912 00039 %
C More Total0,6 %0,7 %498 00010 %
MTV yhteensä17,2 %22,9 %3 757 00076 %
Nelonen5,7 %6,2 %3 181 00065 %
Jim2,8 %2,7 %2 369 00048 %
Liv2,2 %2,0 %2 190 00045 %
Hero1,4 %1,9 %1 712 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,8 %3 658 00074 %
TV52,9 %3,0 %2 383 00048 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 951 00040 %
Frii1,7 %1,5 %1 684 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %134 0003 %
TLC2,3 %2,6 %1 540 00031 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,0 %3 053 00062 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 890 00038 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 713 00035 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 428 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %1 231 00025 %
Muut3,3 %2,9 %1 134 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 356 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.