Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 365 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,4 %3 587 00073 %
Yle TV213,7 %8,5 %3 437 00070 %
Yle Teema&Fem4,6 %5,3 %2 629 00054 %
Yle yhteensä47,6 %40,2 %3 981 00081 %
MTV315,2 %20,4 %3 590 00073 %
Sub3,3 %3,8 %2 608 00053 %
AVA2,0 %2,0 %1 874 00038 %
C More Total0,5 %0,5 %336 0007 %
MTV yhteensä21,0 %26,7 %3 945 00081 %
Nelonen7,6 %9,8 %3 365 00069 %
Jim2,8 %3,2 %2 379 00049 %
Liv2,3 %2,3 %2 086 00043 %
Hero1,4 %1,7 %1 591 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,1 %3 728 00076 %
TV52,7 %2,8 %2 347 00048 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 749 00036 %
Frii1,8 %1,9 %1 356 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %137 0003 %
TLC1,0 %1,0 %1 241 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %3 001 00061 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 779 00036 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 613 00033 %
Disney Finland5,0 %3,7 %2 331 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %256 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %960 00020 %
Muut3,5 %3,1 %1 128 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 365 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.