Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,5 %34,3 %1 147 00098 %
Yle TV215,4 %8,9 %1 073 00092 %
Yle Teema&Fem5,1 %6,0 %957 00082 %
Yle yhteensä59,0 %49,2 %1 150 00098 %
MTV316,0 %23,4 %1 096 00093 %
Sub1,5 %1,8 %694 00059 %
AVA1,8 %1,6 %562 00048 %
C More Total0,3 %0,5 %72 0006 %
MTV yhteensä19,6 %27,2 %1 104 00094 %
Nelonen5,3 %7,0 %988 00084 %
Jim1,5 %1,8 %681 00058 %
Liv1,5 %1,4 %644 00055 %
Hero0,8 %1,2 %487 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,4 %1 034 00088 %
TV51,9 %2,3 %746 00064 %
Kutonen1,3 %1,4 %490 00042 %
Frii1,6 %1,8 %452 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0003 %
TLC0,7 %0,7 %420 00036 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,6 %861 00073 %
STAR Channel0,8 %0,5 %446 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %453 00039 %
Disney Finland2,7 %1,9 %584 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %31 0003 %
AlfaTV0,7 %1,2 %425 00036 %
Muut2,6 %2,5 %386 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.