Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,4 %1 871 00075 %
Yle TV212,8 %8,4 %1 743 00070 %
Yle Teema&Fem4,3 %5,2 %1 313 00053 %
Yle yhteensä47,7 %40,9 %2 058 00083 %
MTV316,8 %22,1 %1 848 00074 %
Sub2,6 %2,9 %1 223 00049 %
AVA2,6 %2,3 %969 00039 %
C More Total0,2 %0,2 %144 0006 %
MTV yhteensä22,2 %27,5 %2 010 00081 %
Nelonen8,0 %10,4 %1 727 00069 %
Jim2,6 %2,9 %1 183 00047 %
Liv3,2 %3,0 %1 140 00046 %
Hero1,4 %1,7 %769 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,1 %1 907 00077 %
TV52,8 %2,5 %1 108 00044 %
Kutonen1,0 %1,0 %738 00030 %
Frii2,3 %2,3 %702 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0002 %
TLC1,4 %1,4 %657 00026 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,7 %1 475 00059 %
STAR Channel1,9 %1,5 %796 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %686 00028 %
Disney Finland3,5 %2,7 %1 080 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %123 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %451 00018 %
Muut2,6 %2,3 %518 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.