Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,1 %1 781 00069 %
Yle TV215,0 %8,7 %1 832 00071 %
Yle Teema&Fem4,8 %5,4 %1 347 00052 %
Yle yhteensä47,2 %39,2 %2 069 00080 %
MTV313,5 %18,5 %1 836 00071 %
Sub4,1 %4,9 %1 454 00056 %
AVA1,4 %1,6 %925 00036 %
C More Total0,9 %0,9 %221 0009 %
MTV yhteensä19,9 %26,0 %2 074 00080 %
Nelonen7,2 %9,3 %1 743 00067 %
Jim3,0 %3,6 %1 242 00048 %
Liv1,3 %1,4 %974 00038 %
Hero1,3 %1,7 %834 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,1 %1 935 00075 %
TV52,7 %3,1 %1 288 00050 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 040 00040 %
Frii1,3 %1,5 %660 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %86 0003 %
TLC0,5 %0,5 %595 00023 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,7 %1 589 00061 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 028 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %941 00036 %
Disney Finland6,4 %4,9 %1 309 00050 %
Music TV0,5 %0,2 %136 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %523 00020 %
Muut4,5 %4,0 %652 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.