Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %22,4 %1 805 00069 %
Yle TV223,5 %23,5 %1 936 00074 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,0 %1 302 00050 %
Yle yhteensä52,1 %48,9 %2 127 00082 %
MTV39,8 %14,2 %1 712 00066 %
Sub3,7 %5,1 %1 441 00055 %
AVA1,2 %1,1 %931 00036 %
C More Total0,9 %0,9 %303 00012 %
MTV yhteensä15,6 %21,3 %1 895 00073 %
Nelonen5,7 %6,3 %1 661 00064 %
Jim2,8 %2,4 %1 239 00048 %
Liv1,5 %1,5 %1 044 00040 %
Hero1,3 %1,8 %866 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,0 %1 888 00073 %
TV53,0 %3,0 %1 191 00046 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 107 00043 %
Frii1,3 %1,0 %821 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %95 0004 %
TLC1,2 %1,2 %667 00026 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,9 %1 531 00059 %
STAR Channel3,0 %2,6 %1 028 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %960 00037 %
Disney Finland6,9 %4,8 %1 289 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,9 %599 00023 %
Muut4,4 %4,0 %668 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.