Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %23,2 %1 274 00091 %
Yle TV219,4 %19,1 %1 160 00083 %
Yle Teema&Fem6,0 %3,0 %1 039 00074 %
Yle yhteensä48,8 %45,3 %1 315 00094 %
MTV311,1 %15,9 %1 216 00087 %
Sub4,0 %5,4 %1 039 00074 %
AVA1,9 %1,9 %771 00055 %
C More Total0,6 %0,5 %155 00011 %
MTV yhteensä17,6 %23,7 %1 274 00091 %
Nelonen6,4 %7,0 %1 138 00081 %
Jim2,7 %2,5 %835 00060 %
Liv2,6 %2,4 %840 00060 %
Hero1,7 %2,0 %689 00049 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %13,8 %1 231 00088 %
TV53,5 %3,3 %910 00065 %
Kutonen2,6 %2,1 %787 00056 %
Frii2,2 %1,7 %708 00051 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0004 %
TLC2,3 %2,7 %575 00041 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,9 %1 099 00078 %
STAR Channel2,3 %1,8 %670 00048 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %691 00049 %
Disney Finland5,6 %4,0 %862 00062 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,7 %452 00032 %
Muut3,2 %2,5 %322 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 346 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.