Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 674 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,6 %3 717 00070 %
Yle TV220,7 %19,0 %3 829 00072 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,1 %2 645 00050 %
Yle yhteensä51,5 %46,8 %4 330 00082 %
MTV311,4 %16,3 %3 601 00068 %
Sub3,4 %4,4 %2 874 00054 %
AVA1,7 %1,5 %1 954 00037 %
C More Total0,7 %0,7 %562 00011 %
MTV yhteensä17,2 %22,8 %3 973 00075 %
Nelonen5,9 %6,3 %3 388 00064 %
Jim2,8 %2,7 %2 448 00046 %
Liv2,1 %2,0 %2 247 00043 %
Hero1,4 %1,9 %1 731 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %12,8 %3 874 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 443 00046 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 999 00038 %
Frii1,7 %1,5 %1 716 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %150 0003 %
TLC2,3 %2,5 %1 571 00030 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,9 %3 171 00060 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 966 00037 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 758 00033 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 532 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %1 237 00023 %
Muut3,5 %3,1 %1 232 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 674 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.