Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 388 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,8 %1 912 00071 %
Yle TV217,8 %14,8 %1 892 00071 %
Yle Teema&Fem4,9 %3,3 %1 343 00050 %
Yle yhteensä50,8 %44,8 %2 202 00082 %
MTV313,1 %18,3 %1 889 00071 %
Sub3,0 %3,7 %1 433 00053 %
AVA2,1 %1,8 %1 022 00038 %
C More Total0,5 %0,6 %259 00010 %
MTV yhteensä18,8 %24,3 %2 077 00078 %
Nelonen6,1 %6,2 %1 727 00064 %
Jim2,7 %3,0 %1 209 00045 %
Liv2,8 %2,4 %1 203 00045 %
Hero1,5 %1,9 %865 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %13,6 %1 985 00074 %
TV52,8 %2,9 %1 253 00047 %
Kutonen1,2 %1,2 %892 00033 %
Frii2,1 %1,9 %894 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0002 %
TLC3,3 %3,8 %905 00034 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,9 %1 640 00061 %
STAR Channel2,4 %2,3 %938 00035 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %797 00030 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 243 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %638 00024 %
Muut2,7 %2,2 %564 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 388 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.