Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %27,7 %1 954 00073 %
Yle TV215,7 %8,7 %1 968 00074 %
Yle Teema2,6 %1,9 %1 110 00042 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 038 00039 %
Yle yhteensä46,7 %39,8 %2 193 00082 %
MTV313,6 %19,2 %1 983 00074 %
Sub4,3 %4,7 %1 438 00054 %
AVA2,2 %2,3 %1 102 00041 %
C More Total1,1 %0,9 %257 00010 %
MTV yhteensä21,2 %27,0 %2 129 00080 %
Nelonen6,9 %7,6 %1 778 00067 %
Jim2,4 %2,2 %1 116 00042 %
Liv2,2 %1,7 %1 064 00040 %
Hero1,4 %2,1 %862 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %13,6 %1 959 00073 %
TV54,6 %5,4 %1 400 00052 %
Kutonen1,2 %1,2 %846 00032 %
Frii2,2 %2,7 %842 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0002 %
TLC1,5 %1,6 %795 00030 %
Warner Bros. Discovery9,8 %11,1 %1 668 00063 %
STAR Channel2,1 %1,7 %971 00036 %
National Geographic Channel2,1 %2,0 %788 00030 %
Disney Finland4,3 %3,7 %1 241 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %136 0005 %
Muut5,1 %4,8 %1 112 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 332 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.