Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %27,1 %3 795 00072 %
Yle TV216,4 %9,4 %3 836 00073 %
Yle Teema2,5 %2,0 %2 242 00043 %
Yle Fem1,1 %1,3 %2 000 00038 %
Yle yhteensä46,2 %39,9 %4 258 00081 %
MTV312,4 %17,8 %3 834 00073 %
Sub4,9 %5,5 %2 977 00057 %
AVA1,9 %1,9 %2 120 00040 %
C More Total1,2 %1,1 %565 00011 %
MTV yhteensä20,4 %26,3 %4 152 00079 %
Nelonen6,6 %7,4 %3 476 00066 %
Jim2,8 %2,4 %2 338 00045 %
Liv1,7 %1,4 %2 079 00040 %
Hero1,4 %2,0 %1 726 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,3 %3 832 00073 %
TV54,0 %4,7 %2 697 00051 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 938 00037 %
Frii2,0 %2,5 %1 658 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %150 0003 %
TLC1,1 %1,1 %1 489 00028 %
Warner Bros. Discovery9,6 %10,6 %3 279 00062 %
STAR Channel2,4 %1,8 %2 087 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,9 %1 797 00034 %
Disney Finland5,9 %4,7 %2 602 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %313 0006 %
Muut5,3 %5,1 %2 262 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 557 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.