Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,1 %39,3 %1 102 00096 %
Yle TV214,3 %8,2 %1 032 00090 %
Yle Teema2,9 %2,1 %791 00069 %
Yle Fem1,4 %1,9 %753 00066 %
Yle yhteensä58,6 %51,4 %1 106 00097 %
MTV313,7 %19,9 %1 046 00091 %
Sub2,4 %2,7 %762 00067 %
AVA1,6 %1,5 %592 00052 %
C More Total0,7 %0,7 %92 0008 %
MTV yhteensä18,3 %24,8 %1 050 00092 %
Nelonen3,4 %3,7 %887 00077 %
Jim2,4 %2,2 %622 00054 %
Liv1,1 %0,8 %618 00054 %
Hero0,8 %1,3 %427 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,6 %8,1 %941 00082 %
TV52,0 %2,2 %682 00060 %
Kutonen1,2 %1,2 %509 00044 %
Frii1,8 %2,4 %475 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,0 %1,0 %477 00042 %
Warner Bros. Discovery6,4 %7,2 %821 00072 %
STAR Channel0,7 %0,5 %467 00041 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %464 00041 %
Disney Finland3,3 %2,6 %621 00054 %
Music TV0,2 %0,1 %43 0004 %
Muut5,5 %5,8 %690 00060 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 111 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.