Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %36,7 %1 106 00097 %
Yle TV211,7 %9,0 %1 028 00090 %
Yle Teema2,3 %1,6 %682 00060 %
Yle Fem1,2 %1,5 %622 00054 %
Yle yhteensä56,8 %48,8 %1 117 00098 %
MTV317,7 %24,9 %1 039 00091 %
Sub1,1 %1,0 %615 00054 %
AVA1,6 %1,4 %520 00045 %
C More Total0,5 %0,5 %98 0009 %
MTV yhteensä20,9 %27,8 %1 052 00092 %
Nelonen4,3 %5,3 %915 00080 %
Jim2,1 %2,3 %649 00057 %
Liv1,1 %1,2 %577 00050 %
Hero1,4 %2,0 %471 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %10,8 %973 00085 %
TV51,6 %1,9 %668 00058 %
Kutonen1,3 %1,4 %475 00042 %
Frii1,7 %2,0 %412 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0003 %
TLC0,9 %1,1 %426 00037 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,7 %836 00073 %
STAR Channel0,9 %0,6 %396 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %413 00036 %
Disney Finland3,3 %2,2 %560 00049 %
Music TV0,2 %0,0 %44 0004 %
Muut3,7 %3,7 %602 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.